piątek, 28 czerwca 2013

Zielony deser o smaku kiwi i mięty






Nadchodzi weekend! Jeśli będziecie mieć więcej czasu to może spróbujecie wykorzystać, któryś z moich przepisów :)


Potrzebujemy:
- zieloną galaretkę (agrestowa zazwyczaj)
- budyń śmietankowy
- musli crunchy (ja wykorzystałam orzechowe)
- świeże owoce kiwi i gruszki
- śmietanę 36%
- coś do ozdobienia (ja użyłam listka mięty i czekoladowej kuleczki)

Jak zrobić:
Na początku rozlewamy do pucharków galaretkę i czekamy aż stężeje. Pamiętajcie! Nigdy nie zalewajcie świeżych owoców kiwi i ananasa! Enzymy w nich zawarte spowodują,że galaretka się nie zetnie! ( tak, tak jestem taka mądra bo przeczytałam co tam na opakowaniu nasmarowali małym druczkiem ;)
W tym czasie idziemy wypić kawkę, rozwiesić pranie, na spacer z psem, ewentualnie na zakupy po waciki.
Przygotowujemy sobie w międzyczasie kiwi. Kroimy w drobną kostkę i wsadzamy do sitka, aby zniwelować nadmiar soku. Gruszkę kroimy bezpośrednio przed nałożeniem, żeby nie zbrązowiała (można ewentualnie skropić sokiem z cytryny). Robimy budyń i odstawiamy do ostygnięcia. Śmietanę mieszamy z cukrem.
Kiedy nam już się wszystko zetnie, ostygnie i obcieknie wkładamy do pucharków w kolejności następującej:
- na galaretkę samo kiwi
- budyń
- musli
- trochę śmietany
- kiwi i gruszkę w kostkach
Dekoracja zależy od waszych upodobań oczywiście. Ja użyłam pokrojonego w plasterki kiwi, kropelki śmietany , kuleczki czekoladowej i mięty)
 A teraz jeeeeeemy!!!

 Polecam eksperymenty. Tyle kolorów i smaków ile owoców i galaretek :)
- pomarańczową z pomarańczą, mango, brzoskwinią...
- czerwoną z truskawkami, malinami (kurcze,niestety już się kończą)
- żółtą z ananasem
- niebieską/ fioletową z jagodami, jeżynami
itd :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz